09 november 2012

Comviq.







Jag såg en reklamfilm för Comviq igår och såg en ny logotyp flimra förbi. Jag blev såklart nyfiken. 
I år fyller Comviq 15 år och det firas med ett nytt kommunikationskoncept. Logotypen är gjord av designbyrån Kurppa Hosk och reklamfilmerna är framtagna av Forsman & Bodenfors och Josef Fares. 
Jag tycker att logotypen är helt ok. Stilren, tydlig och kommunicerar ett professionellt företag. Inget stort kliv men inte heller ett felsteg.

I den första kampanjen lyfter Comviq fram kioskägarna som sedan starten 1997 varit centrala i operatörens återförsäljning. Comviq vill visa att de nu går från att endast sälja kontantkort till att bli en fullvärdig mobiloperatör.

– Vår karaktär Karim är sinnebilden av vad Comviq står för genom ursprunget i kiosk, sin inställning till låga priser och sin engagerande inställning till sina kunder. säger Lotta Onajin till Resumé.

Jag tycker den filmen jag sett var, tja, trevlig. Men det återstår att se om Karim blir en ny ICA-Stig.



















Inga kommentarer: