01 december 2008

Retroshopping

I helgen gick vi en sväng i Borgholm och kikade in i vår favoritbutik som heter Hemlängtan. Det är en fantastisk liten butik med 60-70-tals saker. Allt från fåtöljer och stolar till porslin och lampor. I vanliga fall brukar vi mest bara gå runt och titta en stund men den här gången blev jag kär i en lampa som så gärna ville bo i mitt kök. Den är från 60-talet och helt oanvänd ettiketten hänger t o m kvar! Den var inte överdrivet dyr och jag vet att jag inte kommer hitta en sån fin lampa i Stockholm så jag slog till! Åh va fin den är!
Nu måste jag bara bjuda hem pappa på middag, lägga huvudet på sned och be snällt om hjälp med att hänga upp den över köksbordet.

Alla fina saker från affären finns nu även att beskåda på hemsidan!






Bilder lånade från http://www.hemlangtan.net

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad fin! Vilket fynd!