19 augusti 2009

Nyaste inköpet

Var lite besviken på mina uteblivna loppisfynd denna sommar. Läste 50-tals keramik och om hennes fynd (det där sideboardet var verkligen galet snyggt!). Muttrade för mig själv att jag vill också!! Alla loppisar som jag tvingat J att stanna på har varit uteslutande skräp. Antingen är säsongen slut och allt urplockat under sommaren eller så är Öland fullt av junk bara.

Men så igår var vi en sväng till Kalmar och kikade in på en butik som heter Erik & Alexander. De har en blandning av secondhand kläder, möbler, prylar men också nya kläder.
Under några högar av vikta kläder hittade jag den här pallen. Den ropade att den skulle passa så fint hemma hos mig. När jag såg prislappen på 300 kr slog jag till direkt!!


2 kommentarer:

Libby sa...

Jag ska till Kalmar i oktober. tar gärna emot tips på höstöppna loppisar, antikbodar och annat 50-talsmässigt.

Pernilla sa...

Tips i Kalmar: Ja vi har egentligen inte så mycket. Vi åkte runt och letade men hittade inte så mycket. Jag gillade Erik & Alexander som ligger mitt i Kalmar. Sen fick vi höra att det låg två antikshoppar på Esplanaden. Anderssons Antik hette den ena och så en på andra sidan, men båda var stängda när vi var där. Så fanns det en Röda Korset men den var också stängd. Vi hade inte så mycket tur just den dagen.