22 september 2010

Hans Lif

Hans är en av de fantastiskt duktiga lärarna på Basis. Jag hade Kerstin som klassföreståndare och han hade andra klassen men ibland svepte han in till oss och hjälpte till. Med några få synpunkter kunde han få ordning på vilken målning som helst. Titta på den linjen, näsan är för lång eller perspektivet är fel kunde han säga och plötsligt såg man precis vad man gjort fel.
Han är själv konstnär och jag är lite kär i hans Covers från 2009 i tusch.



Jag är så imponerad av konstnärer som kan få fram ett uttryck med så enkla medel som några streck.
Två av hans vernissagekort hänger på min inspirationsvägg.

2 kommentarer:

Hans Lif sa...

Hej Pernilla,
Kul att du gillar mina Covers!
Har du vägarna förbi T–Fridhemsplan så kolla in...
De sitter uppe där nu, i storformat, mellan reklamen.
Skön sommar,
Hans

Pernilla sa...

Hej Hans! Oj va spännande! Jag åker förbi där varje dag. Nu måste jag titta lite extra. Kram Pernilla