08 oktober 2010

En dålig idé

Det här är intressant. Jag är väldigt intresserad av logotyper, hur man gör dem och speciellt hur man gör dem riktigt bra. Klädjätten GAP har tydligen fräschat upp sin logotype och jag är förstummad. Det är så fult. Den gamla är inarbetad och snygg.. den nya ser ut som någon gjort den i Paint.
Här är ett tillfälle där Helvetica INTE funkar. Undra vad de betalat för den där?

4 kommentarer:

form55 sa...

Jag instämmer - den nya ser inte bra ut. Man kunde åtminstone ha spärrat texten lite.
Jag har själv fuskat lite med loggor. Har gjort åt fyra företag. Två gick igenom, två refuserades...

Pernilla sa...

Fuskat lite med loggor :) Spännande! Finns det inte nått du kan visa?? /Pernilla

Gila sa...

Illa. Säkert betalat mycket. Men de har de råd med. Frågan är om de har råd att förlora kunder...

form55 sa...

De två som används nu har modifierats efteråt så de är inte likadana som när jag gjorde dem. Det var tryckerierna som på eget bevåg gjorde detta och användarna hade inte ens märkt det!