01 oktober 2010

Fast någonstans i Sverige

Jag är på väg hem och allt gick utmärkt. Jag var nästan lite förvånad, har inte så bra erfarenhet av tåg och tågtider. Men så ungefär halvvägs kör vi över något i full fart så hela vagnen studsar. Sen är självklart något trasigt och här sitter jag. Ur högtalarna - "Lite information.. vi står still och vi har fortfarande ingen information." No shit. Det hjälper mig inte att få veta att vi står still. Jag längtar hem. Tackar gudarna för min dator och Spotify!

Många minuter senare...
Nä jag börjar gråta. Ingen lyckas laga det som gått sönder och nu ska vi backa tillbaka till senaste stationen. Åh jag har så lite tid hemma som det är och nu kommer jag aldrig hem.
Svär.

2 timmar senare..
Nu rullar tåget. Åt fel håll. Vi ska åka en halvtimme åt fel håll för att kunna vända tåget och sen köra tillbaka igen åt rätt håll. Jag kommer aldrig fram.....
Men jag antar att det kunde ha varit värre. Sitter i alla fall inte på det tåget som spårade ur i Norge.

Inga kommentarer: