19 april 2011

Logo Evolution


Oh jag gillar logotyper. Jag är så fascinerad av att vara tvungen att kommunicera med så enkla medel. Här om dan hittade jag ett långt inlägg på en blogg med det underliga namnet Sikufital (sick of it all, tror jag) om hur olika logotyper utvecklats över tiden. Att förnya sig utan att tappa sitt inarbetade varumärke är inte helt enkelt.
Jag tillhör dem som verkligen gillar nya Pepsi-loggan, det är det inte alla som gör. Fast jag tycker i och för sig att den tredje nerifrån från 70-talet är jäkligt snygg också. Vilken Pepsi tycker du var finast?


Här kan du se fler logotypers utveckling.
Bra blogg det där för övrigt, läste hela i ett svep igår.

2 kommentarer:

Gila sa...

stockholmsloppisar är ibland som antikaffärer. Det är på landet man fyndar!

Lisa sa...

Intressant, till en början ser ju pepsi ut som en cocacola-ripoff! Men jag gillar nog också den nya bäst. Känns lite som sportkläder och segling av någon anledning...