19 juli 2012

Favoriter - Podcasts.

Jag tillbringar mycket tid på tunnelbana och diverse andra färdmedel och då är podcasts min räddning. Mitt liv är avsevärt mycket roligare tack vare dem. Här är mina favoriter:

Filip och Fredrik - Den bästa. Vad kan jag säga. De är fantastiska tillsammans.
P3 Dokumentär - Ena dagen lär jag mig om Finska vinterkriget och nästa om skolskjutningen på Columbine.
Värvet – Kristoffer Triumf lockar fram det bästa hos intressanta gäster. Avsnittet med Kristoffer Appelquist är överlägset bäst tätt följt av Fredrik Wikingsson.
Alex och Sigge – Alex Schulman och Sigge Eklund säger sådant som ingen annan vågar.
Crazy Town - Med fantastiska Josefin Johansson och Kringlan Svensson. Jag har följt dem sedan Pang Prego och skrattar ofta högt på tunnelbanan åt deras diskussioner.
Till slut kommer någon att skratta (TSKNAS) - Petter Bristav och Soran Ismail med gäster. Lite ojämna  men oftast underhållande. Ganska grabbig stämning, på ett bra sätt.
Spanarna - Tre spanare per avsnitt försöker avläsa trender i samhället, för att sedan presentera sina framtidsvisioner.
Institutet - Jesper Rönndahl och Karin Gyllenklev tar upp intressanta ämnen inom vetenskapsområdet med humor. Jag är lite kär i Jesper, han är det roligaste människan jag vet. Tyvärr har de upphåll nu men har ni inte lyssnat än så finns två fantastiska säsonger att lyssna igenom.
Luuk & Lokko - Kristian Luuk och Andres Lokko samtalar avslappnat om livet. De har också uppehåll och det verkar inte helt spikat om de ska fortsätta efter sommaren.

Sen finns ju Sommarpratarna såklart, men de har inte imponerat på mig i år.

Ett tips som jag inte lyssnat på än är Here’s the Thing with Alec Baldwin.

Inga kommentarer: