17 augusti 2012

Examensprojekt.

Skolan har börjat och direkt sugs jag in i en tornado av examensprojektsångest. Alla bollar idéer och surfar intensivt på inspiration.

Jag var runt och såg nästan alla designskolors examensutställningar i våras och jag hittade ett arbete som jag tyckte stod över alla andra och som jag fortfarande går och tänker på ibland.

Elin Mejergren - Beskriv ditt liv med tre ord.

"När min farmor fick en stroke och blev okontaktbar, förstod jag vikten av den självbiografi hon skrev kort innan hon blev sämre. Det är min tacksamhet till att fortfarande kunna höra henne berätta sin historia genom det tryckta ordet som är grunden till mitt projekt. Jag vill ge alla människor det som min farmor gav mig. Chansen att föreviga en människa och hennes historia, tankar, åsikter och insikter. Genom bokformgivning har jag skapat en alternativ biografi av min morfar, samtidigt som jag utforskat möjligheten att göra en mall och en tjänst för andra människor som vill dokumentera sina äldre."



Jag älskar det! Projektet är bara så himla fint, smart och användbart.
Något så bra vill jag också göra!

Inga kommentarer: