25 september 2012

JC är förvirrade.

Det känns som att JC som varumärke är en smula vilsna.

Jag läste mig precis till att JC nu nischar sig enbart på jeans och blir Jeans Company i stället för Jeans & Clothes. Visionen är att bli bäst och störst på jeans. Det låter ju väldigt bra! Jag har undrat länge när de ska föra fram att de säljer bra jeans och inte kläder för fjortisar. 

Däremot framgår denna nya inriktning inte helt tydligt kan jag tycka. I deras nya reklamfilm som rullar stadigt på flera kanaler ser man en gäng snygga och troligtvis coola människor som har omotiverat kul tillsammans i ett tomt rum. Man ser bland annat Anton Hysén, bloggaren/modellen Anine Bing, Miss Gay 2012 Louise Zetterström, mediapersonligheten Parisa Amiri, supermodellen Caroline Winberg, artisten Adam Tensta och skådespelarna Mathilda von Essen och Cissi Forss. Jag funderar alltid på vilken målgrupp de riktar sig mot med den här blandande samlingen människor i olika åldrar. Att de bytt nisch och namn har inte jag lagt märke till i alla fall. 

Vad tycker ni? Blir ni sugna på ett par nya jeans? Se filmen här.


Även Lee uppvisar tecken på förvirring. Återkommer angående det. 

1 kommentar:

Emme MacDonald sa...

Jag håller med, den här reklamen tycker jag inte om. Stör jag mig massor på det starka ljuset och det tomma rummet de befinner sig i.

En reklam som jag däremot gillar är Levis reklamen. Den spårar lite långt från jeansen kanske, men jag tycker den är fint gjord, har "budskap" och den fastnar i mitt huvud. :>

Om du undrar ;)
Kramkram Pörni