18 september 2012

Vatten.

Till mitt examensprojekt läser jag allt jag kan kommer över om marknaden för vatten på flaska. Mitt arbete handlar om branding och för just vatten är detta oerhört viktigt.
Här finns det ingen teknisk överlägsenhet. Det enda som skiljer ett vatten från nästa är märket. Nyckeln är differentiering, att hitta någon twist med just det här vattnet. Det är en utmaning för när allt kommer omkring är ju vatten bara vatten.

Jag gillar detta vatten från Casa del Agua. Himla snyggt. Så lättköpt är jag. Men förutom en snygg logga och förpackning så skriver de:
"We stimulate water with our basic values: love, gratitude, and respect, therefore it reaches its highest potential. Simple and clear. Our water is craft bottled in a calm environment.”
Det låter ju fint, men betyder egentigen ingenting. Det är bara ännu en diffentiering, något som blir unikt med just deras vatten.

Design: Cadena + Asociados Branding, Mexico.
Hittad på Lovely Package.



Ett annat bra exempel är de nya flaskorna som Nine gjorde för Ramlösa. Geniala.
Se här.

1 kommentar:

Lisa sa...

Oohh, gillar't! Det bara skriker PERNILLA!!!