Mall of America är USA's största shoppingcenter. De har 520 butiker, ett bröllopskapell, ett nöjesfält med 5 berg- och dalbanor och 40 miljoner besökare per år. Den nya identiteten är skapad av Duffy & Partners, Minneapolis.
Jag gillar att de har tagit vara på banden i den gamla logotypen och uppdaterat dem. Den är kanske inte så sofistikerad men söt och lekfull. Man får en verkligen en känsla av shopping, nöjen och man kan se alla inköp över hela centrumet bli inslagna färgglada band. Men det bästa är flexibiliteten i hela systemet. Det funkar på så många olika plattformar; digitalt, animerat, på påsar och muggar, som mönster och logotypvariationer.
Smart.
Hittat på Brand New.
Jag gillar att de har tagit vara på banden i den gamla logotypen och uppdaterat dem. Den är kanske inte så sofistikerad men söt och lekfull. Man får en verkligen en känsla av shopping, nöjen och man kan se alla inköp över hela centrumet bli inslagna färgglada band. Men det bästa är flexibiliteten i hela systemet. Det funkar på så många olika plattformar; digitalt, animerat, på påsar och muggar, som mönster och logotypvariationer.
Smart.
Hittat på Brand New.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar