13 mars 2012

Vem bryr sig?

I helgen gick jag förbi Försvarets kampanj Vem bryr sig?. De har en svart container vid Sergels torg, i centrala Stockholm. Där inne sitter en helt vanlig person som får sitta där till någon byter av honom eller henne. När jag såg kampanjen så fick jag först tanken att han skulle få sitt där väldigt länge. Det säger kanske en del om mig. För när vi pratade med representanterna från Försvaret, som står utanför, berättade de att de flesta blivit avbytta efter en timme. Dygnet runt. Det har alltså kommit dit folk hela nätterna och bytt av.
Det är väldigt fint på något sätt och jag, som inte har så höga tankar om mänskligheten alla gånger, känner nytt hopp.

Kampanjen har genererat drygt 140 000 besök på sajten, varav drygt 101 000 unika besök. Bakom ligger DDB och mediebyrån Carat.  Läs mer här eller här.

Inga kommentarer: