27 februari 2013

Scandic.

Väldigt länge har Scandic som varumärke känts väldigt mossigt. Jag tänker på trötta businessmän som är tvungna att övernatta nånstans. Det känns inte som lyx och glamour att bo på ett Scandic-hotell. Men detta jobbar Scandic nu rätt hårt för att förändra. Jag följer med stort intresse deras omfattande renovering av inte bara hotellen utan hela varumärket. Det som är mest spännande är att jag tror att de håller på att lyckas.

Deras flaggskepp är det nya snygga Scandic Grand Central i centrala Stockholm och jag har skrivit tidigare om deras grafiska profil som 25ah har gjort. Men det övergripande arbetet görs med reklambyrån Honesty. Grand Central är hippt ut i de allra minsta detaljerna men även väghotell över hela landet ska få lyft för runt 1 miljard kronor. Allt detta pågår ganska mycket i det tysta och det ska bli intressant att se om Scandic snart kan blomma ut och med det förändra hur konsumenterna ser på hotellkedjan.


Läs mer i Resumé.

Inga kommentarer: